HÅLAND

Heads&Tales har utviklet ny visuell identitet for tradisjonsrik 3. generasjons slakter på Jæren. Bedriften startet opp i 1951 og merkevaren Håland Kjøtt er godt innarbeidet i sitt nærområde; Klepp, Bryne, Jæren.
Leveransen inneholder profilmanual med primær-, sekundær- og SoMe-logo, farger, typografi, illustrasjonsstil, fotostil og operative maler til slakterbutikk og “Edeståvå” restaurant/kafé).
I tillegg har H&T jobbet med strategi, nettside og markeds- og butikkaktiviteter for Håland.

Designendringen gir et umiddelbart inntrykk av hva Håland kjøtt er og står for: en personlig, tradisjonsrik og sterk lokal aktør.Ny visuell identitet skal hjelpe bedriften å ta en tydeligere posisjon som en av Norges aller beste slakterbutikker, samt synliggjøre “Edeståvå” (som ligger vegg-i-vegg med slakterbutikken).

Her får du god, hjemmelaget husmannskost – den samme som Håland har solgt i 3. generasjoner i slakterbutikken.
Form, fargevalg og typografi blir de bærende elementer i den nye profilen og vil være bedriftens ansikt uttad i all sin kommunikasjon i alle de kanaler de opptrer – eksternt og internt.